2014. november 29., szombat

Kelt kuglóf


Ahogy kidugtam az orrom a házból, azonnal elkámpicsorodtam a hidegtől, muszáj volt valami melengetőt sütnöm, amitől mosolygni kezd a szívem. Lelki szemeim előtt egy gőzölgő kuglóf jelent meg, és mivel Limara zseniális szakácskönyvében amúgy is kinéztem már egy igazi hagyományos, békebeli receptet, nem hezitáltam sokat, nekiálltam a finom reggeli elkészítésének. Nem csalódtam - Limarával nem lehet tévedni! - , mennyei falatokat sikerült az asztalra varázsolnom!

Kelt kuglóf

Hozzávalók:
Tésztához:
- 1,5 dl langyos tej
- 10 dkg (barna) cukor
- 3 dkg élesztő
- 50 dkg liszt (részemről kilófaló)
- 10 dkg mazsola
- 0,5 dl rum
- 1 tk só
- 2 tojás
- 1 tk vaníliakivonat
- 15 dkg olvasztott vaj
- 2 ek kakaópor
- 2 ek meleg víz
Formához:
- vaj
- mandulaforgács
Elkészítés:
A tejet meglangyosítjuk a mikróban, hozzáadunk 1 tk cukrot, belemorzsoljuk az élesztőt, és felfuttatjuk. A mazsolára ráöntjük a rumot, és félretesszük.
Egy nagy tálba tesszük a lisztet, hozzáadjuk a sót, a cukrot, a tojásokat, a vaníliakivonatot, az olvasztott vajat, a rumos mazsolát és az élesztős tejet. Begyúrjuk a tésztát, majd kétfelé vesszük, az egyik részbe beledolgozzuk a forró vízzel elkevert kakaóport. A két tésztát külön-külön tálba tesszük, tiszta konyharuhával letakarjuk, és kb. 1 óra alatt a duplájára kelesztjük.
Ha megkeltek a tészták, lisztezett felületen egymás után kinyújtjuk őket. A fehér tészta tetejére fektetjük a barnát, majd feltekerjük, mint a bejglit. A kuglófformát kivajazzuk, megszórjuk mandulaforgáccsal, majd belefektetjük a tésztát, a két végét összecsípjük. Tiszta konyharuha, újabb egy óra kelesztés.
A sütőt előmelegítjük 180 fokra, a megkelt kuglófot kb. 45 perc alatt készre sütjük benne (tűpróba!). Egyszerű, de nagyszerű reggeli/vacsora lesz belőle!


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése