2014. november 12., szerda

Kókuszos-ananászos karika


Kitört rajtam a karibi hangulat a hétvégi szép napsütésben, ananászra vágytam itt és most! Mivel az ebéd és a desszert már készen volt, ezért kizárásos alapon reggelinek valóban gondolkodtam, és hamar eszembe jutott, hogy láttam egy ananászos kuglóf-receptet a Vidék íze című újságban. Nem hezitáltam sokat, nekiálltam a sütésnek, és nem sokkal később már az asztalon gőzölgött a friss, meleg finomság. Sajnos, nem sok maradt belőle reggelire, mert nagyon meg találtam kóstolni:-)

Kókuszos-ananászos karika


Hozzávalók:
Tésztához:
- 15 dkg vaj olvasztva
- 12 dkg kókuszreszelék
- 4 tojás
- 25 dkg (barna) cukor
- 2 dl 100%-os ananászlé
- 30 dkg liszt (részemről fehér tönköly)
- 1 cs sütőpor
- zsír a forma kikenéséhez
Mázhoz:
- 10 dkg porcukor
- 2 ek 100%-os ananászlé
Elkészítés:
Egy száraz serpenyőben megpirítunk 10 dkg kókuszreszeléket. 180 fokra előmelegítjük a sütőt. Kizsírozunk egy 26 cm-es koszorúformát, és megszórjuk a maradék kókuszreszelékkel. 
Az egész tojásokat habosra keverjük a cukorral, Belevegyítjük az ananászlevet és megolvasztott vajat. Egy kisebb tálban összekeverjük a lisztet a sütőporral és hozzáadjuk a tojásos masszához, végül a pirított kókuszreszeléket is beleforgatjuk a tésztába. Beleöntjük a formába, betoljuk a sütőbe, és kb. 45 perc alatt készre sütjük (tűpróba!). Kihűtjük, majd kifordítjuk egy tálra.
A mázhoz egy kis tálba szitáljuk a porcukrot, elkeverjük az ananászlével, és bevonjuk vele a süteményt. Szeleteljük, habzsoljuk.


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése