2014. november 2., vasárnap

Krémes kupola mascarponéval



A szabadság ellustítja az ember lányát. Nem elég, hogy a kemény néhány napos pihenő során a konyha közelébe sem mentem, de a hétvége közeledtével sem éreztem ingerenciát arra, hogy most éljem ki mestercukrászi ambíciómat, vagyis néhány perces összedobós desszertben gondolkodtam, továbbá fontos szempont volt, hogy a hűtőben tespedő 25 dkg mascarponétól egyszer és mindenkorra megszabaduljak. Némi tanácstalanság után eszembe jutott, hogy van nekem egy tuti szakácskönyvem, nevezetesen a Csokoládés finomságok aranykönyve, amelyben rengeteg gyorsan elkészíthető, mégis különleges recept várja, hogy kipróbáljam őket. Amint belelapoztam a könyvbe, azonnal rátaláltam a megfelelőre, nem is tétováztam sokat, néhány perces melóval mennyei desszertet varázsoltam az asztalra!

Krémes kupa mascarponéval

Hozzávalók:
- 2 tojássárgája
- 10 dkg cukor
- 25 dkg mascapone
- 4 ek Bailey's krémlikőr
- 12,5 dkg tejcsoki
- néhány darab habcsók (én lusta voltam sütni, ezért a spájzban fellelt csokis puszedliket használtam helyettük)
Elkészítés:
Egy nagyobb tálban habosra keverjük a tojássárgáját a cukorral. Óvatosan keverjük hozzá a mascarponét és a Bailey's-t. 
Vízgőz fölött felolvasztjuk a tejcsokit, langyosra hűtjük, majd belekeverjük a mascarponés krém 1/3-át. 
És ennyi, az érdemi munkával meg is vagyunk, már csak a rétegzés fáradságos feladata áll előttünk.
4 poharat kerítünk, az aljára morzsolunk egy habcsókot/puszedlit, kevés mascarpone krém, kevés csokis krém, majd újra puszedli, újra mascarcpone krém. A tetejét megszórjuk reszelt csokival, mehetnek a finomságok egy éjszakára a hűtőbe, másnapra pedig nem marad más, mint a habzsolás!


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése