2014. november 23., vasárnap

Mogyorós-almás szelet



Lennék nálam családtag. Amikor atyám nem volt hajlandó megenni az isteni finom almás-diós kockát csak azért mert nem csokis (hát igen, én genetikai alapon vagyok csokoholista), ahelyett, hogy a fejére borítottam volna a tepsit, inkább gyorsított ütemben kerestem egy gyorsan elkészíthető csokis-almás sütit (azért almásat, mert irgalmatlan mennyiségű almával állított haza atyám, hogy kezdjek már vele valamit). Piszkénél hamar meg is találtam, amit kerestem, nem hezitáltam sokat, már kapcsoltam is be a sütőt, gyorsan el is készült a finomság, amelyről sajnos nem tudok tepsis képet mutatni, mert mire hazaértem tornáról, már kezdett elpárologni belőle a süti:-)


Mogyorós-almás szelet


Hozzávalók.
- 50 dkg alma
- 0,5 dl tej
- 2 ek konyak
- 2 tojás, felverve
- 0,5 dl olaj
- 8 dkg cukor
- 1 púpos ek kakaópor
- 15 dkg darált mogyoró
- 10 dkg étcsoki
- csipet só
- 1 tk vaníliakivonat
Tetejére:
- 3 dl tejszín
- 10 dkg étcsoki
Elkészítés:
Az almákat félbevágjuk, a magházukat kivájjuk, és a vágott felükkel lefelé sütőpapírral bélelt tepsire tesszük, 180 fokra előmelegített tepsibe toljuk és kb. 20 perc alatt megsütjük. Héjastól egy nagyobb tálba tesszük, és nekiesünk a botmixerrel. 
Egy kisebb tálban összekeverjük a cukrot a kakaóporral. A csokit mikróban óvatosan kevergetve megolvasztjuk.
A pürésített almához adjuk a tejet, a konyakot, a felvert tojásokat, az olajat, a cukros kakaóport, a darált mogyorót, az olvasztott  csokit, a csipet sót és a vaníliakivonatot. 
Egy kisebb tepsit kibélelünk sütőpapírral, beleöntjük a tésztát, és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 40 perc alatt készre sütjük (tűpróba!). Kihűtjük.
A mázhoz a tejszínt felmelegítjük egy kisebb lábosban, levesszük a gázról, hozzákeverjük a csokit, és addig keverjük, amíg el nem olvad benne. A süti tetejére simítjuk a csokis bevonatot, néhány órára betesszük a hűtőbe, aztán szeleteljük és habzsoljuk. Vigyázat, gyorsan fogy!

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése