2014. december 4., csütörtök

Sztracsatella szelet


Tiramisu és tejbegríz nélkül lehet élni, csak nem érdemes. Nekem legalábbis nagyon komoly elvonási tüneteim támadnak, ha huzamosabb ideig nélkülöznöm kell kedvenceimet. Habár külön-külön rengetegszer és sokféle módon elkészítettem már őket, az azonban eddig nem fordult meg az egyébként elég kreatív buksimban, hogy tejbegrízt tegyek a tiramisuba. Aztán amikor megláttam Móninál a sztracsatella szelet receptjét, azonnal tudtam, hogy ez nekem kell!!! Nem csalódtam, isteni finom lett, legközelebb helyből dupla adagot fogok készíteni, mert ez nagyon gyorsan elfogyott!

Sztracsatella szelet

Hozzávalók:
- 1 csomag babapiskóta
- 6 dl tej + 2 dl a babapiskótákhoz
- 2 db tojássárgája
- 6 dkg (barna) cukor
- 6 ek (tönköly) búzadara
- 2 dl habtejszín
- 4 dkg porcukor
- 10 dkg tortadara
- 10 dkg vaj
Tetejére:
- kakaópor
- 10 dkg tortadara
Elkészítés:
Egy lábosban elkeverjük a tejet a cukorral és a tojássárgájával. Felforraljuk, hozzáadjuk a búzadarát, majd addig főzzük, míg besűrűsödik. Levesszük a gázról, kihűtjük. Hozzákeverjük a puha vajat, majd kézi habverővel felhabosítjuk, félretesszük.
A tejszínhabból a porcukorral kemény habot verünk és óvatosan beleforgatjuk a tortadarát.
És az érdemi résszel meg is volnánk, már csak az összeállítás kemény feladata áll előttünk. Egy kisebb tepsit kibélelünk folpackkal. Az aljára egy sor tejbe forgatott babapiskótát teszünk, mehet rá a grízes krém fele, majd a tortadarás tejszínhab fele, újabb réteg tejes babapiskóta, a grízes krém másik fele, végül a tejszínhab másik fele.  A tetejét jó kiadósan megszórjuk kakaóval, majd egyenletesen eloszlatjuk rajta a tortadarát. Egy éjszakára mehet a hűtőbe, másnap szeletelünk és habzsolunk.


Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése