2015. január 15., csütörtök

Rumos csokoládémousse




Olyan szinten adagoltam túl a sütit a karácsonyi szünetben, hogy még mindig nem érzek komoly késztetést egy különlegesen bonyolult finomság elkészítéséhez, viszont valami nasi kell, ezért minimál programra kapcsoltam, így vérbeli csokoholista lévén csakis egy mousse jöhetett szóba (miért? mert percek alatt megvan, és tömény csoki!). Nem töprengtem sokat, mivel már régebben kinéztem a Kifőztük oldalon a rumos változatot, neki is álltam rögvest, mielőtt meggondolom magam. Nem csalódtam, természetesen: mennyei desszert lett belőle! Helyből dupla adagot készítettem, mert nálunk csokiból soha nem elég, ezt a mennyiséget adom meg a receptnél, úgysincs annyi csokis nasi, ami ne fogyna el családon belül, nem igaz?:-)

Rumos csokoládémousse


Hozzávalók:
- 40 dkg étcsoki
- 4 dl habtejszín
- 10 dkg barna cukor
- 2 tojásfehérje
- 6 ek rum
- 1 csipet só
Tetejére:
- tejszínhab
- kakaópor
Elkészítés:
Az étcsokit gőz fölött megolvasztjuk, kicsit hagyjuk hűlni.
A tejszínből kemény habot verünk a cukorral, hozzákeverjük a rumot és az olvasztott csokit.
A tojásfehérjét a sóval kemény habbá verjük, és óvatosan beleforgatjuk a csokis krémbe.
És ennyi, készen is vagyunk! Már csak annyi a dolgunk, hogy poharakba adagoljuk a mousse-t (kóstolni kötelező, természetesen csak azért, hogy ellenőrizzük a minőséget!), egy éjszakára mehet a hűtőbe, másnap jól megpúpozzuk tejszínhabbal, megszórjuk kakaóporral, és már kanalazhatjuk is a mennyei finomságot!


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése