2015. február 22., vasárnap

Mocskos tészta




A mocskos tésztához már volt szerencsém, Bódi Margó szakácskönyvében találkoztam vele, ki is próbáltam és nagyon ízlett az étel. A nevét onnan kapta, hogy a tésztába jól bele lett keverve egy szép nagy adag szilvalekvár, ezért úgy néz ki, mintha piszkos lenne. Ezért nagyon kíváncsi lettem, amikor Borbás Marcsi szakácskönyvében felfedeztem egy jó értelemben vett falusiasabb változatot (= szalonna és zsír található benne, derekas mennyiségben). Nem volt kérdés, hogy ezt nekem azonnal el kell készítenem ebédre. Akadt egy kis technikai problémám (elkezdetett odakapni a tészta az edény aljához, ezért nem kockáztattam, nem sütöttem meg), de így is mennyeien finom lett a végeredmény. Őszintén megmondom, az én egészségesebb ételekhez szokott pocimnak bizony nem tetszett a zsíros tészta, de ez nem fog megakadályozni abban, hogy még jó néhányszor elkészítsem, mert isteni (stílszerűen: mocskosul) finom!

Mocskos tészta

Hozzávalók:
- 50 dkg szélesmetélt
- 20 dkg szalonna
- 1 kis üveg szilvalekvár
- 1 ek sertészsír
Elkészítés:
A tésztát lobogó forró vízben kifőzzük.
Egy nagy serpenyőben zsírjára pirítjuk az apró kockákra vágott szalonnát, majd összekeverjük a tésztával és a szilvalekvárral. 
Na most, az eredeti recept szerint az lenne az eljárás, hogy öntöttvas/zománcos lábast rendesen kizsírozzuk, és beleöntjük a keveréket. Addig sütjük közepes lángon, amíg alul aranybarna, roppanós kéreg keletkezik, és egyben meg tudjuk fordítani. Amikor a tészta alja már szépen megpirult, egy tálat szorítunk a lábas tetejére, és átfordítjuk rá a tésztát. Majd a sületlen felével tesszük vissza, és így sütjük tovább, amíg az az oldala is megpirul. A valóságban nálam az történt, hogy elkezdett beleégni a tészta a fazék aljába, ezért bepánikoltam, és inkább elzártam a gázt, így sütés nélkül került elfogyasztásra az így is mennyeien finom ebéd. Legközelebb úgy fogok eljárni, hogy egy jénait kizsírozok, beleöntöm a tésztás keveréket, betolom a sütőbe, és pirosra sütöm.
Ha készen van tészta, szedjük tálra, szórjuk meg porcukorral vagy cukros darált dióval, és már habzsolhatjuk is. Vigyázat, függőséget okoz!


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése