2015. március 3., kedd

Bácskai köleses csirke


Amikor Borbás Marcsi kiváló szakácskönyvében  megláttam a bácskai rizses hús újragondolt receptjét, azonnal tudtam, hogy én ezt ki fogom próbálni, mivel nagyon bejött nekem a köles, imádok kísérletezni vele. Mert a hagyományos ételeket is újra lehet gondolni, egy-két összetevő átalakításával egészségesebb, de ugyanolyan finom lesz a végeredmény, csak merni kell változtatni! Később terveztem elkészíteni ezt az ételt, de ki kellett olvasztanom egy szép adag csirkemellet, hogy legyen hely a mélyhűtőben, "kénytelen voltam" kétféle húsételt készíteni, természetesen ez lett az egyik. És hogy milyen lett az íze? Nos, nekem nagyon ízlett, és apukám szerint sem volt rossz...Legközelebb kicsit változtatni kell a fűszerezésen, hogy a család ízlésének jobban megfeleljen, de amúgy felvéve a repertoárba!

Bácskai köleses csirke


Hozzávalók:
- 50 dkg csirkemell
- 3 fej vöröshagyma
- 3 ek őrölt paprika
- 1 paprika
- 1 paradicsom
- víz,só
- 2 gerezd fokhagyma apróra vágva
- zsír (akármilyen zsiradék megfelel, részemről mangalicazsírt használtam)
- 25 dkg köles
Elkészítés:
A csirkemellet felkockázzuk. A vöröshagymát finomra vágjuk, a paprikát és a paradicsomot kis kockákra szeleteljük.
Egy nagyobb lábost kikenünk zsírral. A húst felével kibéleljük az alját, erre kerül a vöröshagyma fele, melyet megsózunk és megszórjuk a fűszerpaprika felével. Ráhelyezzük a fokhagymagerezdeket, valamint a felkockázott paradicsomot és a paprikát. Jöhet a hús másik fele, vöröshagyma másik fele, só, fűszerpaprika másik fele. Sok vízzel engedjük fel, mert a köles fel fogja szívni a szaftot. Ezután lobogó tűzön készre főzzük a húst.
A kölest átmossuk, majd hozzáöntjük a már kész paprikáshoz. Néha megkeverjük, megvárjuk, amíg a köles felszívja a folyadékot, elzárjuk a gázt, langyosra hűtjük, tányérra szedjük, és már ehetjük is a finom ebédet.


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése