2015. március 8., vasárnap

Barackos-epres túrótorta



Igazából azért vettem túrót, mert rétest terveztem készíteni, de amikor megláttam ezt a receptet a Nők Lapja Konyhában, azonnal tudtam, hogy újratervezés fog következni. Annyira ínycsiklandozó volt a kép, hogy nem érdekelt, hogy csak még csak mirelit eper van, barackot is csak konzervből tudok beletenni a sütibe, ezt nekem el kellett készítenem, és kész! Percek alatt készen voltam vele, a legnagyobb problémát az okozta számomra, hogyan tudom kirakni babapiskótával a szélét (mindig eldőlt, komolyan mérges lettem, mire sikerült összehoznom a tetszetős végeredményt). De megérte a dühöngést, mert isteni finom lett ez a tavaszköszöntő túrótorta!

Barackos-epres túrótorta

Hozzávalók:
- 2 csomag babapiskóta
- 50 dkg túró
- 12 dkg cukor
- 1 citrom héja és leve
- 4 dl habtejszín
- 40 dkg sárgabarack (konzerv)
- 50 dkg eper (mirelit)
Elkészítés:
Egy 26 cm-es tortaformát kibélelünk sütőpapírral, majd kirakjuk az alját és az oldalát félbevágott babapiskótával (szentségelni ér, elég macerás a feladat, de egy idő után rájövünk a technikára, és onnan kezdve minden megy, mint a karikacsapás).
A tejszínt kemény habbá verjük.
Egy nagy tálban elkeverjük a túrót, a cukrot, a citrom héját és levét, majd óvatosan beleforgatjuk a tejszínhabot. A sárgabarack és az eper felét feldaraboljuk, hozzáadjuk a túrókrémhez. A masszát belesimítjuk a babapiskótás tortaformába. A tetejét a gyümölcsök másik felével díszítjük. Egy éjszakára mehet a hűtőbe, másnap szeleteljük és habzsoljuk.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése