2015. március 30., hétfő

Édes-savanyú csirke


Ez az étel egy balesetnek köszönhetően született meg. A Vidék íze című újságban fedeztem fel egy receptet, amelynek az volt a lényege, hogy sertésszüzet fűszerezünk kínai ízekkel, ami nem mindennapi ötlet és én természetesen nagyon kíváncsi lettem. Mivel apukám éppen akkor hozott haza egy adag sertésszüzet, ezért teljesen nyugodtan megvettem a  többi hozzávalót, gondolván, hogy semmi akadálya nincs az elkészítésnek. Azonban amikor kiolvasztottam a szüzet, kiderült, hogy az bizony kolbásszal van töltve, tehát mit tehettem, ment a sütőbe, egy sima krumplipürével mennyei ebéd lett belőle. Viszont a hozzávalók erősen romlandóak voltak, ezért villámsebesen ki kellett találnom, mi legyen velük. Gyorsan körbenéztem a mélyhűtőben, és felfedeztem, hogy van egy jó nagy adag csirkemell. A kérdés eldőlt, recept marad, csak a sertéshúst lecserélem csirkemellre. Így is történt, a finomság gyorsan elkészült, és mennyei ebéd lett belőle!


Édes-savanyú csirke

Hozzávalók:
- 50 dkg csirkemell
- 1 tojásfehérje
- 5 ek sötét szójaszósz
- 4 ek keményítő
- só, bors
- 1 piros, 1 zöld és 1 sárga kaliforniai paprika
- 1 nagy sárgarépa
- 1 kis ananászkonzerv
- olaj
- rizs
Mártáshoz:
- az ananászkonzerv leve
- 1,5 ek ecet
- 3 ek ketchup
- 3 ek barna cukor
- 1 tk keményítő
- só
Elkészítés:
A húst felkockázzuk. 
Egy tálban villával felverjük a tojásfehérjét, összekeverjük a szójaszósszal, a keményítővel, sózzuk, borsozzuk. Belekeverjük a felkockázott húst, és hűtőbe tesszük egy órára pácolási célzattal.
A paprikákat apróra kockázzuk, a sárgarépát meghámozzuk és felszeleteljük. Az ananászt felkockázzuk, levét megőrizzük, mert szükségünk lesz rá a mártáshoz. 
Egy nagyobb serpenyőben olajat hevítünk, megsütjük benne a húst, majd kiszedjük egy konyhai törlővel kibélelt tányérra. A maradék olajra halmozzuk a zöldségeket, puhára főzzük őket.
Közben elkészítjük a mártást. Roppant bonyolult az eljárás: egy kisebb tálban minden hozzávalót összekeverünk. A puha zöldségekre öntjük a mártást, összeforraljuk, sózzuk, borsozzuk, beletesszük a húst, még néhány percig együtt főzzük. És ennyi, készen vagyunk, kifőzzük a rizst, azzal tálaljuk, és már indulhat is a habzsolás!


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése