2015. március 21., szombat

Mac & cheese




Totálisan rákattantam a Street Kitchen című tévéműsorra, nagyon bejött nekem Havas Dóráék friss, laza stílusa, rengeteg ötletet kaptam tőlük. Itt van mindjárt az amerikai konyha legolaszabb étele, a Mac & cheese. Annyira ínycsiklandozó volt, ahogyan elkészítette Zé a videón, hogy azonnal tudtam, nekem ez kell! Nem is hezitáltam sokáig, az első adandó alkalommal elkészítettem. Egyszerű, gyors, és nagyon finom ebéd lett belőle!

Mac & cheese

Hozzávalók:
- 50 dkg szarvacska tészta
- 20 dkg bacon
- 6 dkg vaj
- 4 ek liszt
- 1 tk chilipehely
- kb 1 l tej
- 8 gerezd fokhagyma
- 20 dkg sajt 
- 20 dkg mirelit zöldborsó
- só, bors, szerencsendió
Elkészítés:
A tésztát lobogó, enyhén sós vízben kifőzzük és leszűrjük.
A mirelit zöldborsót 5 percig főzzük lobogó forró vízben, majd leszűrjük.
A bacont felkockázzuk, egy nagy serpenyőben, kevés olaj hozzáadásával zsírjára pirítjuk. Hozzáadjuk a vajat és a chilipelyhet. Ha a vaj megolvadt, hozzáadjuk a lisztet, addig hevítjük, amíg felhabzik. Fogunk egy habverőt, és folyamatosan keverve a szószt, több részletben hozzáöntjük a tejet. Sózzuk, borsozzuk a mártást, szerecsendiót reszelünk bele.
A fokhagymagerezdeket apróra vágjuk, megszórjuk sóval. Ha sikerül, akkor késsel, ha nem (mint például nekem), fokhagymanyomóval pépesítjük, és mehet bele ez is a mártásba. Ezután belereszeljük a sajtot.
És már készen is vagyunk, annyi még a dolgunk, hogy a tésztát és a zöldborsót hozzákeverjük a mártáshoz, pár percig együtt rotyogtatjuk, és ennyi, lehet tálalni. Ínyencek megszórhatják sajttal és snidlinggel, de anélkül is mennyei eledel és azonnali függőséget okoz!


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése