2015. március 5., csütörtök

Öreglebbencs



Még mindig halálosan szerelmes vagyok Borbás Marcsi szakácskönyvébe, alig győzöm elkészíteni belőle a jobbnál jobb recepteket. Mivel egészen pontosan 100 db jó értelemben vett falusi finomság (=benne van minden hozzávaló, abszolút egészségtelen, viszont mennyeien finom) sorakozik az oldalain, ezért egy ideig még kitartanak az ötletek. Ezúttal a maradék burgonya felhasználásához kerestem benne ötletet, hamar rá is leltem az öreglebbencs nevezetű bográcsételre (amelyet természetesen én fazékban készítettem el), amely egykoron az alföldi pásztorok kedvelt étele volt. Egyszerű, gyors és nagyon finom, hiába hatalmas adag készült belőle, záros határidőn belül el fog fogyni, az biztos!

Öreglebbencs


Hozzávalók:
- 2 db vöröshagyma
- 25 dkg füstölt szalonna
- 50 dkg lebbencs (azaz csusza) tészta
- 1 kg burgonya
- 2 ek pirospaprika
- só
- 3 db tojás
Elkészítés:
A szalonnát felkockázzuk, a hagymát finomra vágjuk, a burgonyát megtisztítjuk és kockákra vágjuk.
Fogjuk a legnagyobb fazekunkat, zsírjára olvasztjuk benne a szalonnát. Ezután a tésztát barnára pirítjuk benne, majd hozzáadjuk a hagymát. Miután megdinsztelődött a hagyma, beletesszük a burgonyát és a pirospaprikát. Megsózzuk, és annyi vizet öntünk rá, hogy ellepje, Amikor puha a krumpli, beleütjük a tojásokat, jól elkeverjük, és ennyi, készen vagyunk, elzárjuk alatta a gázt. Kihűtjük, tányérra szedjük, és behabzsoljuk. Isteni finom!


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése