2015. március 17., kedd

Rakott sárgarépa



Kicsit túltoltam a sárgarépát (=egy olyan ételhez szereztem be ipari mennyiséget, amit végül nem készítettem el), és mivel már nagyon a végét járták szegények, sürgősen ki kellett találnom, hogy mi legyen velük. Szerencsére eszembe jutott, hogy éppen aznap posztoltak egy rakott répás fényképet a palo facebook csoportban, gyorsan megkerestem, és azonnal megtetszett az ötlet, hogy az általam rajongásig szeretett rakott krumpli került újragondolásra ezzel a hozzávalóval. Nem gondolkodtam sokáig, már álltam is neki az ételnek, amely nagyon finom lett, felvéve a kedvencek közé!


Rakott sárgarépa


Hozzávalók:
- 10 db tojás
- 1 szál kolbász
- 2 kg sárgarépa
- vaj a tál kikenéséhez
Elkészítés:
6 db tojást keményre főzünk (fazékban vizet melegít, tojásokat beletesz, gyufát rak a vízbe, hogy ne pukkadjanak ki, 10 percig főz, kiszed, kihűt, ennyi).
A sárgarépákat meghámozzuk, felkarikázzuk, lobogó forró vízbe tesszük és puhára főzzük, leszűrjük.
A kihűlt tojásokat tojásszeletelővel vékony karikákra vágjuk, a kolbászt felkarikázzuk.
Egy jénait kivajazunk, a répa felét az aljára és az oldalára sorakoztatjuk, mehet rá a felszeletelt tojás fele, a kolbászkarikák, a tojás másik fele, végül az egészet betakarjuk a répa másik felével. A maradék négy tojást villával felverjük egy kisebb tálban és egyenletesen ráborítjuk a rakott répa tetejére. 180 fokra előmelegített sütőben kb. fél óra alatt készre sütjük (tűpróba!). Egyszerű, de nagyszerű finomság, vigyázat, függőséget okoz!


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése