2015. március 24., kedd

Római gnocchi bazsalikomos paradicsomszósszal



Ma sikerült a könyvtárban próbára tenni a számítástechnikai rendszert (egy megyei könyvtárban nincs meg a Jurassic Park!Őrület!), kicsit lelombozva értem haza, még Szimba sem tudott igazán felvidítani (pedig imádnivaló, ahogyan rohan elém, másodpercek alatt szoktam ilyenkor meghatódni). Egyértelmű volt, hogy valamit sürgősen alkotnom kell a konyhában, hogy helyreálljon a világ rendje. Eléggé tanácstalanul néztem szét a spájzban, ahol szembetaláltam magam néhány hámozott paradicsom konzervvel. Elgondolkodtam azon, hogy ezeket vajon mihez vehettem, erre eszembe jutott, hogy a Nők Lapja Konyhában volt egy nagyon jó kis recept, amit el akartam készíteni anno, de rám teljesen jellemző módon végül elcsábultam másra, így most jött el az ideje, hogy kipróbálásra kerüljön ez az egyszerű, mégis különleges étel. Kicsit macerás, de megéri a ráfordított időt, mert nagyon finom!

Római gnocchi bazsalikomos paradicsomszósszal

Hozzávalók:
- 1 l tej
- 10 dkg vaj + a formához
- só, bors
- 30 dkg búzadara
- 10 dkg sajt
- 1 tojás
- 80 dkg hámozott paradicsom konzerv
- 1 fej vöröshagyma
- 2 gerezd fokhagyma
- olívaolaj
- 1 ek morzsolt bazsalikom (vagy egy csokor friss)
Elkészítés:
A sajtot lereszeljük.
Egy lábosba öntjük a tejet, felmelegítjük, hozzáadjuk a vajat, sózzuk. Beleszórjuk a búzadarát, sűrűre főzzük. Elkeverjük benne a reszelt sajt felét, langyosra hűtjük, hozzáadjuk a tojást. 
A konyhapultra teszünk egy sütőpapírt, egyenletesen elkenjük rajta a búzadarás krémet (kézzel tapicskoljuk, úgy a leggyorsabb, kóstolni ér!). Hagyjuk teljesen kihűlni.
Közben nem lazsálunk, megfőzzük a paradicsomszószt. Egy lábosba tesszük a paradicsomkonzervet, a hagymát kettőbe vágjuk és hozzáadjuk, a fokhagymát belezúzzuk, hozzáadunk 4 ek olívaolajat. Sózzuk, borsozzuk. Mehet a tűzre, ahol kb. fél óra alatt készre főzzük. Az utolsó pár percben hozzáadjuk a bazsalikomot.
Ha a dara kihűlt, szív alakú kiszúróformával (bármilyent használhatunk, de ezzel néz ki a legjobban szerintem) szisztematikusan kiszurkáljuk a tésztát. Egy jénai tálat kivajazunk, belesorakoztatjuk a szív alakú tésztadarabokat, rászórjuk a maradék reszelt sajtot, és már mehet is a 180 fokra előmelegített sütőbe. Kb. 20 perc alatt készre sütjük (tűpróba!), ráhalmozzuk a paradicsomszószt, és már habzsolhatjuk is a finom ebédet! 

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése