2015. március 29., vasárnap

Sajtos-kolbászos rakott burgonya




A múlt heti Sándor napi traktára kicsit túlvásároltuk magunkat, ennek eredményeként kicsit ijedten fedeztem fel 3 kg burgonyát a spájzban, amelyről sikerült teljesen elfeledkeznem. Az óraátállítási hercehurca (a telefonomon ilyenkor mindig elállítódik az ébresztő, ennek eredményeként össze-vissza zengett egész éjszaka, nem aludtam túl sokat) okozta kimerültség miatt eredetileg nem terveztem a konyhában ténykedni ma, de hát valamit sürgősen kellett kezdeni ezzel a szép adag krumplival, úgyhogy a lehető legegyszerűbb megoldást választva összedobtam egy rakott krumplit, abból, amit itthon találtam. Jó lett!

Sajtos-kolbászos rakott krumpli


Hozzávalók:
- 2 kg burgonya
- 1 szép nagy szál kolbász
- 20 dkg szalonna
- 1 csokor újhagyma
- 40 dkg gomba
- 6 dl tejföl
- 6 tojás
- 20 dkg sajt
- vaj a tál kikenéséhez
- só, bors
Elkészítés:
A burgonyát héjában megfőzzük lobogó, enyhén sós vízben. 
Amíg hűl a krumpli, felkockázzuk a szalonnát, és a kolbászt. A gombát megtisztítjuk és felaprítjuk, a hagymát felkarikázzuk, a sajtot lereszeljük. A kihűlt burgonyát meghámozzuk és felkarikázzuk.
Egy nagy tálban elkeverjük a tejfölt a tojásokkal (lusta voltam megfőzni őket, ez van), sózzuk, borsozzuk, félretesszük.
Egy nagy serpenyőben zsírjára pirítjuk a szalonnát, hozzáadjuk a gombát, a hagymát és a kolbászt. Addig pirítjuk, amíg a gomba elkezdi engedni a levét. Gázt elzár, langyosra hűt. Ha ez megvan, hozzákeverjük a reszelt sajtot és a tojásos tejfölt, végül óvatosan beleforgatjuk a felkarikázott burgonyát.
Kivajazunk egy jénait, beleöntjük a masszát, már toljuk is be a 180 fokra előmelegített sütőbe, és kb. fél óra alatt készre sütjük (tűpróba!). Egyszerű spájztakarításos ebéd, viszont nagyon finom!


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése