2015. március 7., szombat

Sárgarépás tarte tatin



Imádtam végiglapozni a Nők Lapja Konyha legfrissebb számát, amely telis-teli van jobbnál jobb húsvéti receptekkel. Már azon morfondíroztam, melyik finomságot készítsem el először a sok közül, amikor ránéztem egy képre, és tudtam, hogy megtaláltam az áldozatot. Sárgarépás tarte tatin-ről nem is hallottam még, és mivel éppen volt a hűtőben egy zacskó sárgarépa, nem sokat gondolkodtam, már álltam is neki a sütinek. Gyorsan megvan, különleges és nagyon finom!

Sárgarépás tarte tatin

Hozzávalók:
- 5 dkg vaj
- 5 dkg méz + 1 ek 
- 50 dkg sárgarépa
- 1 tk kakukkfű
- csipet só
- 1 csomag leveles tészta
- 2 dl natúr joghurt
- 1 ek citromlé
- fél tk vaníliakivonat
Elkészítés:. 
A sárgarépát meghámozzuk, hosszúkás, ferde karikákat szeletelünk belőle.
Egy nagyobb serpenyőben felolvasztjuk a vajat és az 5 dkg mézet, hozzáadjuk a répakarikákat, a kakukkfüvet és a csipet sót. Félpuhára pároljuk a sárgarépát (kb. 10 perc).
Egy kör alakú jénai tálat kivajazunk, belehalmozzuk a répát, majd fogjuk a leveles tésztát, és ráigazítjuk, a széleit a répa alá nyomkodjuk. A tetejét kicsit megszurkáljuk. Mehet a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol kb. fél óra alatt készre sütjük (tűpróba!). Amikor langyosra hűlt, fejjel lefelé egy tálra borítjuk.
A joghurtot kikeverjük az 1 evőkanál mézzel, a citromlével és a vaníliakivonattal, tálkába tesszük, ezzel kínáljuk a felszeletelt húsvétra hangszerelt tarte tatin-t. Vigyázat, függőséget okoz!

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése