2015. március 14., szombat

Somlói galuska



Atyám kedvenc süteménye a somlói galuska, bármikor bármennyit meg tud enni belőle. Én is nagyon szeretem ezt a finomságot, azonban eddig összesen egyszer készítettem el itthon, és bár mennyeire sikeredett, annyira bonyolult volt, hogy azóta sem kísérleteztem vele. Ezért nagyon megörültem, amikor a Vidék íze című újságban találkoztam egy olyan recepttel, amelyhez nem kell három lapot sütni, több krémet készíteni, és bónuszként még a mélyhűtőben aggasztó módon felhalmozódott tojásfehérjék számát is csökkenteni lehet vele. Éppen ezért azonnal tudtam, hogy én ezt bizony gyorsított ütemben el fogom készíteni. Így is történt, viszonylag gyorsan megvoltam a sütivel, és bár egy kicsit csalódott voltam, mert kevesebb csoki volt benne, mint amennyit megszoktam ebben az édességben, a végeredmény mindenért kárpótolt: isteni finom lett!

Somlói galuska



Hozzávalók:
Piskótához:
- 4 tojás
- 4 ek cukor
- 2 ek víz
- 3 ek liszt
- 3 ek darált dió
- fél csomag sütőpor
Tetejére:
- 2 marék dió
- 4 dl tejszín
- 2 ek porcukor
- 2 ek rum
Öntethez:
- 10 dkg étcsoki
- 1,5 dl tejszín
- 1 ek rum
Vaníliás krémhez:
- 4 tojásfehérje
- 6 ek cukor
- 4 dl víz
- 2 cs vaníliás pudingpor
- 1 cs vaníliás cukor
Elkészítés:
Nem meglepő módon a piskótával kezdünk. A tojásokat szétválasztjuk. A fehérjéből 4 ek cukorral és 2 ek vízzel kemény habot verünk. Hozzákeverjük a sárgáját. Egy kisebb tálban összekeverjük a lisztet, a sütőport és a darált diót, óvatosan beleforgatjuk a tojásos elegybe. Egy közepes tepsit kibélelünk sütőpapírral, beleöntjük a tésztát, és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt készre sütjük (tűpróba!).
A két maréknyi diót durvára vágjuk és egy száraz serpenyőben illatosra pirítjuk.
Az öntethez gőz felett összeolvasztjuk a csokit a tejszínnel, majd hozzáadjuk a rumot. Félretesszük.
A vaníliás krémhez habbá verjük a tojásfehérjéket 3 ek cukorral. Közben a vaníliás pudingport megfőzzük a vízben. Hozzákeverünk 3 ek cukrot és a vaníliás cukrot. Levesszük a tűzről, óvatosan beleforgatjuk a tojáshabot, majd takaréklángra visszatesszük és folyamatosan kevergetve pár percig főzzük. Langyosra hűtjük.
A 4 dl tejszínt kemény habbá verjük 2 ek porcukorral.
És már csak az összeállítás van hátra. A piskótát kis kockákravágjuk. Egy üvegtálba teszünk a felét, meglocsoljuk a rum felével, mehet rá a krém és a tejszín fele, kevés csokiöntet. Ezután következik a piskóta másik fele, rálöttyintjük a rum másik felét, a krém és a tejszín másik fele következik, majd meglocsoljuk a csokiöntettel. Megszórjuk a durvára vágott dióval, egy éjszakára mehet a hűtőbe, másnap szeleteljük és habzsoljuk. Nagyon durván finom!

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése