2015. március 13., péntek

Spenótos brownie



Mert nem csak édes brownie létezik, hanem sós is! Megrögzött édesszájúként  meg sem fordult a fejemben, hogy ebben a műfajban is próbálkoznom kellene, aztán egyszer csak szembe jött velem egy fotó a facebook-on, és azonnal beleszerettem abba a gyönyörű zöld színbe! Szeretem a spenótot, de egészen eddig nem is gondoltam rá, hogy sütiben is fel lehetne használni. Aztán végigolvastam a receptet a Nosaltyn, és tudtam, hogy elvesztem, nekem ez kell!! Gyorsan elkészült és bár voltak fenntartásaim, de bátran megkóstoltam, és csak azt tudom mondani, hogy nagyon finom!


Spenótos brownie


Hozzávalók:
- 45 dkg mirelit spenót
- 1 nagy vöröshagyma
- 2 gerezd fokhagyma
- 12,5 dkg liszt
- só, bors
- fél cs sütőpor
- 2 db tojás
- 2,5 dl tej
- 11,5 dkg vaj
- 20 dkg mozarella sajt
- reszelt sajt a tetejére
Elkészítés:
Egy nagy tálba tesszük a felolvasztott spenótot, hozzáadjuk a finomra vágott hagymát és apróra vágott fokhagymát. 
Egy kisebb tálban összekeverjük a lisztet, a sütőport, és egy csipet sót.
Egy másik tálban (csak hogy legyen mit mosogatni) elkeverjük a tejet, a felolvasztott vajat és a tojásokat. A spenótos keverékhez adjuk a lisztes és tejes elegyet. A mozarellát felkockázzuk, belekeverjük a tésztába, sózzuk, borsozzuk. Egy közepes tepsit kibélelünk sütőpapírral, beleöntjük a tésztát, betoljuk a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol kb. fél óra alatt készre sütjük (tűpróba!). Kihűtjük, szeleteljük, megszórjuk reszelt sajttal és már habzsolhatjuk is a finomságot!


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése