2015. március 2., hétfő

Whiskeys, almás kuglóf


Még mindig antialkoholista vagyok, de ez nem akadályoz meg abban, hogy sütésre, főzésre használjam a nemes italokat, hiszen én az ízek szerelmese vagyok, sütiben, ételben bármikor vevő vagyok egy érdekes kombinációra. Ezúttal az alma-whiskey párosítás ragadta meg a fantáziámat, amikor a Nők Lapja Konyhát lapozgattam, és mivel éppen azon töprengtem, mi legyen a már egyre inkább utolsó napjait élő zacskó almával, ez a kérdés azonnal megoldódott. Pár perc múlva már a sütőben illatozott a kuglóf, nem csalódtam, nagyon finom lett a végeredmény!

Whiskeys, almás kuglóf

Hozzávalók:
Tésztához:
- 50 dkg alma
- 1 citrom leve és héja
- 25 dkg porcukor
- 20 dkg vaj
- 5 tojás
- csipet só
- 1 cs sütőpor
- 35 dkg liszt
Sziruphoz:
- 0,5 dl víz
- 5 dkg cukor 
- 1 dl whiskey
Egyéb:
- 5 dkg fehér csoki a díszítéshez
Elkészítés:
Az almákat meghámozzuk, lereszeljük, majd ráreszeljük a citrom héját, ráfacsarjuk a levét, hogy ne barnuljanak meg. 
A porcukrot kihabosítjuk a puha vajjal, egyenként hozzákeverjük a tojásokat, majd hozzáadjuk az enyhén kicsavart almát. Egy kis tálban elkeverjük a lisztet a sütőporral és a sóval, hozzáadjuk a tojásos elegyhez.  Kivajazunk és lisztezünk egy kuglófformát, beleöntjük a tésztát, betoljuk a 180 fokra előmelegített sütőbe, és kb. fél óra alatt készre sütjük (tűpróba!).
A sziruphoz a vizet felforraljuk a cukorral, kihűtjük, hozzákeverjük a whiskey-t, majd a kihűlt kuglófra locsoljuk.
Vízgőz fölött megolvasztjuk a fehér csokit, és bevonjuk vele a kuglóf tetejét. Szeleteljük, habzsoljuk, és nagyon irigyeljük magunkat.

Jó étvágyat!

1 megjegyzés: