2015. április 5., vasárnap

Háromcsokis habos sütemény


Nyugodt lelkiismerettel mondhatom, hogy eléggé fitt vagyok (kőkemény edzések, magamhoz képest egészséges étkezés), ezért halál nyugodtan mentem el a sógorom által tartott amerikai foci edzésre nézőnek, mondván, engem nem lehet meglepni. Ehhez képest már attól kimelegedtem, hogy néztem a gyerekeket edzés közben, az pedig mindennek a teteje volt, hogy a végén lekocogtam egy edzőkört, és teljesen kifulladtam (a kölykök ebből lenyomtak ötöt, megáll az eszem!). Nagyon sürgősen helyre kellett állítanom a lelki békémet, ez pedig csakis csokitortával volt lehetséges ilyen szintű sokk után. Amint hazaértem, szétcsaptam a receptjeim között, és gyorsan rátaláltam a Vidék íze című újságban arra a nasira, amelyre szükségem volt, Kicsit macerás és időigényes a süti elkészítése, de megéri, mert nagyon finom!

Háromcsokis habos sütemény

Hozzávalók:
Piskótához:
10 dkg vaj
- 10 dkg étcsoki
- 3 dkg cukor
- 1 tk neszkávé
- 1 cs vaníliás cukor
- 2 tojás
Tejcsokis réteghez:
- 20 dkg tejcsoki
- 3 dl habtejszín
- 1 ek cukor
- 2 tk instant zselatin
Fehér csokis réteghez:
- 15 dkg fehér csoki
- 2,5 dl habtejszín
- 1,5 tk instant zselatin
Tetejére:
- csokidara
Elkészítés:
A piskótához gőz fölött megolvasztjuk az étcsokit a vajjal, a vaníliás cukorral és a neszkávéval. Levesszük a tűzről, hagyjuk egy kicsit hűlni, majd egyesével beledolgozzuk a tojások sárgáját. A fehérjéből kemény habot verünk és óvatosan hozzáforgatjuk a tésztához. Egy 26 cm-es tortaformát kivajazunk, az alját kibéleljük sütőpapírral, beleöntjük a masszát, betoljuk a 180 fokra előmelegített sütőbe, és kb. 20 perc alatt készre sütjük (tűpróba!). 
A tejcsokis réteghez a tejszínt felmelegítjük, hozzáadjuk a felkockázott csokit, és addig kevergetjük, amíg elolvad. Hozzáadjuk a cukrot, félretesszük. A fehér csokis réteghez szintén felmelegítjük a tejszínt, szintén hozzáadjuk a felkockázott csokit. A két csokis krémet betesszük a hűtőbe legalább egy órára, hogy hidegre hűljenek. 
Ha már jól áthűltek a krémek, kivesszük őket a hűtőből. Először a tejcsokis krémbe tesszük bele a zselatint, és habosítjuk fel elektromos habverővel, és rásimítjuk a kihűlt piskótára. Ezután a fehér csokis réteg jön, zselatin, habosítás, és már kenhetjük is a tejcsokis rétegre a krémet. Egy éjszakára mehet a hűtőbe, másnap megszórjuk a torta tetejét csokidarával, és már szeletelhetjük és habzsolhatjuk is a finomságot.




Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése