2015. április 26., vasárnap

Lime-curry tofuval


Valószínűleg eszembe sem jut a tofuval, mint olyannal kísérletezni, ha egy barátomnak nem ez a kedvenc étele. Erősen szentségeltem, amikor készítettem volna neki a megígért ebédet, amikor nálam vendégeskedett, mert természetesen csak a negyedik bioboltban tudtam venni, és akkora már nagyon elegem volt a beszerzőtúrából. De az ebéd elkészült, és egészen finomra sikeredett, így elraktároztam a buksimban, hogy a tofu jó, ha találok egy érdekes receptet, amelyben szerepel, nyugodtan álljak neki. Nos, az új vega szakácskönyvemben találtam egyet, amibe azonnal beleszerettem, így semmi akadálya nem volt annak, hogy újra elmenjek a bioboltba tofuért. Ezúttal szerencsém volt, az első helyen sikerült beszerezni (utána pedig a Sparban is láttam, de hát ez Murphy), most a kókusztejjel való főzéssel gyűlt meg a bajom (nem sikerült teljesen puhára főzni a zöldségeket és a rizst, utoljára évekkel ezelőtt jártam így, de hát saját hibáiból tanul az ember lánya), de a végeredmény finom lett, legközelebb már tudom, hogy mire kell figyelnem, és nem utoljára készült el nálam ez az egyszerű, de nagyszerű ebéd!

Lime-curry tofuval

Hozzávalók:
- 50 dkg rizs
- 2 dl zöldségalaplé (részemről víz és zöldségkocka, tudom, hogy ez ciki, de egyszerű és gyors eljárás)
- 10 dkg borsó (részemről mirelit)
- 1 db lime kifacsart leve (részemről lime-lé, jól megborítva)
- 4 dl kókusztej (nálam forró víz és kókusztejpor)
- 2 ek reszelt gyömbér
- 1 db narancs reszelt héja és  kifacsart leve 
- 25 dkg tofu (vagy süthető sajt, kinek mi tetszik)
- 5 ek olaj
- só
Elkészítés:
A répát csíkokra vágjuk.
Egy nagy serpenyőben felhevítjük az olajat, kissé megpirítjuk rajta a rizst. Felengedjük az alaplével, majd hozzáadjuk a répát, a borsót, a lime-levet, valamint a kókusztejet. Sóval, gyömbérrel ízesítjük, és hozzáadjuk a narancs reszelt héját és levét is. Addig főzzük, amíg a zöldségek megpuhulnak, de a rizs nem fő meg teljesen (önkritikusan meg kell állapítanom, hogy, nekem még gyakorolnom kell ennek az állapotnak a megfelelő megítéléséig:-)). Ha szükséges, még adunk hozzá kókusztejet.
A tofut felkockázzuk, és kevés olajon megpirítjuk, hozzákeverjük a rizses curry-hez. Langyosra hűtjük, tányérra szedjük, és már habzsolhatjuk is. Egyszerű, de különleges és finom ebéd!


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése