2015. április 28., kedd

Micimackó répatortája




Imádom a meséket, a Micimackó pedig hatalmas kedvencem. Már több  helyen olvastam róla, hogy Budapesten megnyitotta kapuit egy nagyon érdekes könyves étterem, nevezetesen KönyvBár&Restaurant. Itt egyrészt jó könyveket lehet olvasni, másrészt pedig olyan ételeket lehet megkóstolni, amelyeket könyvek szereplői ihlettek. A Vidék íze című újságban bemutattak néhány receptet a repertoárból, és én természetesen azonnal beleszerettem a Micimackó nevével fémjelzett répatortába. Mivel minden hozzávaló adott volt itthon, nem sokat teketóriáztam, már álltam is neki a sütésnek. Egyszerű, gyors, és mennyeien finom desszert lett a végeredmény!

Micimackó répatortája

Hozzávalók:
- 20 dkg sárgarépa
- 20 dkg alma
- 10 dkg dió
- 17 dkg liszt
- fél cs sütőpor
- 2 tojás
- 1 dl olaj
- 1 dl tejszín
- 2 cs vaníliás cukor
- 12 dkg cukor
- 2 tk őrölt fahéj
- méz a tetejére
Elkészítés:
Tényleg nem bonyolult a torta elkészítése. Egy nagyobb tálba reszeljük a répát és az almát, hozzáadjuk a durvára vágott diót, az olajat, a tojást és a tejszínt. 
Egy kisebb tálban összekeverjük a lisztet a sütőport, a fahéjat és a cukrokat, és óvatosan összeforgatjuk a reszelt répás keverékkel. 
Kivajazunk és lisztezünk egy 26 cm-es tortaformát, beleöntjük a tésztát, és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 45 perc alatt készre sütjük (tűpróba!). Kihűtjük, szeleteljük, meglocsoljuk mézzel és már habzsolhatjuk is a finomságot!

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése