2015. április 19., vasárnap

Szalonnás-hagymás tojásos galiuska



A mai ebédet a spájztakarítás ihlette. Volt itt egy kiló burgonya, amely már erősen lejáró állapotban volt és egy kevés szalonna, amelyet már szintén a kidobás réme fenyegetett. Némi gondolkodás után rájöttem, hogy régen ettem tojásos galuskát, éppen itt az ideje. Erről eszembe jutott, hogy a Nők Lapja Konyhában van egy ilyen témájú válogatás. Gyorsan előkerestem, kiválasztottam a hozzávalóknak megfelelőt, a Sparban vettem fejes salátát, és már minden adott volt a főzés megkezdéséhez. Egyszerű, gyors és nagyon finom ebéd lett belőle!

Szalonnás-hagymás tojásos galuska

Hozzávalók:
- 50 dkg liszt
- 7 tojás
- 1 ek olaj
- só
- 3-4 dl víz
- 1 nagy fej vöröshagyma
- 15 dkg füstölt szalonna
- 1 dl tej
Elkészítés:
A hagymát és a szalonnát egészen finomra vágjuk.
Egy nagyobb lábosban elkeverjük a lisztet három tojással, az olajjal, 1 tk sóval és a vízzel. Hozzáadjuk a hagyma és a szalonna felét, és addig keverjük, amíg csomómentes, hólyagos állagú lesz. (Ennek megfelelően adagoljuk a vizet).
Egy nagy lábosban vizet forralunk, teszünk bele egy tk sót, majd galuskaszaggatóval több részletben beleszaggatjuk a tésztát (ha engem kérdeznek, ez a világ egyik legmocsokabb gasztromelója, nagyon alapos ok kell ahhoz, hogy rávegyem magam). Amikor feljönnek a víz tetejére a galuskák, szűrővel kiszedjük, hideg vízzel öblítsük le.
Egy nagyobb serpenyőben  megolvasztjuk  a maradék szalonnát, megpirítjuk rajta a maradék hagymát, és beleforgatjuk a leszűrt galuskát.
Egy kisebb tálban felverjük a maradék 4 tojást a tejjel és csipet sóval, majd ráöntjük a galuskára. Összeforgatjuk, néhány perc alatt készre sütjük. Friss salátával tálaljuk.


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése