2015. április 25., szombat

Tavaszi borsóleves petrezselymes grízgombóccal


Még mindig nem vagyok oda igazán a levesekért, bár magamhoz képest haladok (idén már eddig többet alkottam a műfajban, mint az elmúlt néhány évben összesen). Általában nagyon meggondolom, hogy milyen hozzávalóval kísérletezem, de mint minden esetben, most is van kivétel: imádom a zöldborsólevest minden formában. Amikor konstatáltam, hogy a mélyhűtőben nagyon foglalja a helyet egy zacskó mirelit borsó, azonnal tudtam, hogy ebből most leves lesz! Erről eszembe jutott, hogy a Nők Lapja Konyhában láttam egy jó kis válogatást a témában, gyorsan előkerítettem a recepteket, és azonnal belezúgtam a grízgombócos változatba. A Sparban gyorsan vettem egy leveszöldséget, a többi pedig már gyorsan ment, hamar elkészült a finom leves, ami ebben a jó időben bőven elég volt ebédre, a maradék pedig vacsorára, vagyis egyedül sikerült elpusztítanom az egész adagot egyetlen nap alatt. Azt hiszem, nem utoljára fordult elő ez velem, felvettem a kedvencek közé!

Tavaszi borsóleves petrezselymes grízgombóccal


Hozzávalók:
- 1 cs leveszöldség (ennek hiányában 1 fej vöröshagyma, 4 szál sárgarépa, 2 szál fehérrépa, 1 db karalábé)
- 4 ek olaj
- 2 gerezd fokhagyma
- 50 dkg zöldborsó (részemről mirelit)
Gombóchoz:
- 1 tojás
- só, bors
- 5 ek búzadara
- fél csokor petrezselyem (részemről 1 tk szárított)
Elkészítés:
A grízgombóchoz egy kisebb tálban felhabosítjuk a tojást villával, sózzuk, borsozzuk, majd elkeverjük a búzadarával és a petrezselyemmel. Félretesszük, amíg a leves elkészül.
A zöldségeket megtisztítjuk, a hagymát apróra, a répákat karikára, a karalábét kockára vágjuk. Egy lábosban felforrósítjuk az olajat, megdinszteljük rajta a hagymát, hozzáadjuk a felaprított zöldségeket, majd felöntjük annyi vízzel, hogy bőven ellepje. A fokhagymát belereszeljük.
Amikor a zöldségek már majdnem megfőttek, hozzáadjuk a borsót, mindent puhára főzünk, közben teáskanállal beleszaggatjuk a galuskát is (nem kell aggódni azon, hogy milyen kicsik a gombócok, gyorsan megnőnek a, levesben főve). A levest lefedjük, pár percig még főzzük, elzárjuk a gázt, nagy nehezen megvárjuk, amíg langyosra hűl, és már kanalazhatjuk is. Egyszerű, gyors és nagyon finom!


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése