2015. április 27., hétfő

Vegán kókusztejes kalács


Még mindig nem vagyok vegán, de egyre szívesebben kísérletezek ezzel a konyhával, mert nagyon finom és egészséges végeredmény szokott születni a műfajban tett kalandozások során. Most jutottam el odáig, hogy egy kalácsot is megpróbáljak megsütni. Boldogan mondanám, hogy elsőre sikerült, de hát ezeket a hozzávalókat nekem még szokni kell, nem is beszélve a kinézetről. Habár egy kicsit nyers lett a tészta, és tényleg nem olyan külsőre, mint a korábban megszokott kalács, viszont nagyon finom, vagyis biztosan el fogom készíteni még jó néhányszor!

Vegán kókusztejes kalács


Hozzávalók:
- 4 dl kókusztej (részemről meleg víz és kókusztejpor)
- 2,5 dkg élesztő
- 10 dkg xylit/barna cukor/eritrit
- 25 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
- 35 dkg fehér tönkölyliszt
- 7 dkg zabpehelyliszt
- 1 ek őrölt lenmag (nem bonyolítottam túl a dolgot, kávédarálóba tettem a lenmagot és megnyomtam a gombot, ennyi)
- 1 csipet só
- 2 ek kókuszzsír
- 12 dkg mazsola, beáztatva (én ezt kihagytam, mert nem szeretjük)
Elkészítés:
3,5 dkg kókusztejet meglangyosítunk, belemorzsoljuk az élesztőt, hozzáadunk 1 tk eritritet (vagy más tetszés szerinti cukorhelyettesítőt), felfuttatjuk.
Egy nagy tálba tesszük a háromféle lisztet, elkeverjük a sóval és az őrölt lenmaggal, majd elmorzsoljuk a kókuszzsírral. Végül hozzáadjuk a felfuttatott élesztőt, begyúrjuk a tésztát. Tiszta konyharuha, langyos hely, fél óra alatt duplára kelesztés.
Ha megkelt a tészta, lisztezett felületen három részre osztjuk a tésztát, rudakat sodrunk belőle és összefonjuk. Egy sütőpapírral borított nagy tepsire tesszük, lekenjük a maradék kókusztejjel, betoljuk a 180 fokra előmelegített sütőbe és kb. fél óra alatt készre sütjük (tűpróba!). Langyosra hűtjük, szeleteljük, lekvárral (vagy amivel éppen tetszik) egy pohár tejjel/kakaóval mennyei reggeli/vacsora!


Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése