2015. május 9., szombat

Epres - kekszes kávépuding


Igazából egyáltalán nem terveztem semmi nasit készíteni, azonban a Sparban olyan gyönyörű epret láttam, hogy muszáj volt megvennem. Aztán amikor hazaértem, törhettem a buksimat, hogy mit csináljak velük. Szerencsére az asztalon volt a Nők Lapja Konyha, amiről eszembe jutott, hogy láttam benne egy jó kis epres pohárdesszertet, Gyorsan előkerestem, és már álltam is neki a finomságnak. Percek alatt megvan, és istenkirály az íze!

Epres-kekszes kávépuding


Hozzávalók:
- 1 cs  vaníliás pduingpor
- 3 ek cukor
- 1 ek instant kávépor
- 1 dl főzött kávé
- 4 dl tej
- 10 dkg zabkeksz
- 50 dkg eper
- tejszínhab a tálaláshoz
Elkészítés:
Egy lábosban elkeverjük a pudingport a cukorral, az instant kávéval, fokozatosan felöntjük a főzött kávéval és a tejjel, csomómentesre keverjük. Alacsony lángon sűrű krémet főzünk belőle.
A kekszet összemorzsoljuk (én mozsárban abszolváltam a feladatot, de kinek mi tetszik).
Az epret megmossuk és felkockázzuk.
És a lényegi résszel készen volnánk, már csak a rétegzés van hátra. Poharakat vagy csészéket kerítünk, először kávékrémet teszünk az aljára, mehet rá egy kevés keksz, majd eper, Újabb kávékém, újabb keksz, újabb eper. A poharakat/csészéket egy éjszakára hűtőbe tesszük, másnap jól megpúpozzuk tejszínhabbal és már habzsolhatjuk is. 


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése